aruba2004

Tuesday, August 10, 2004

Dag 2: Orientatie

Vanochtend stonden we rond 8 uur op, Rick en ik tenminste, de kinderen sliepen tot zeker 10 uur door! Rick en ik liepen lekker langs Palm Beach en vroegen informatie over de Kids Club hier bij de Radisson. Saskia heeft een hekel aan kids clubs, maar soms is het handig te weten wat er gaande is, indien we iets echt "volwassens" gaan doen.

Ook won Rick alle informatie in over duiken in, Katja en hij willen zeker 5 duiken doen hier. Er zijn een paar verschillende duikbedrijven hier, Red Sports en Pelican.

Als ontbijt voor de kinderen namen we een stel stroopwafels mee. Niet gezond natuurlijk, maar wel lekker ongewoon voor ze en genoeg om er even tegenaan te kunnen.

We wisten nog steeds niet welke kamers we zouden krijgen en om half twaalf begaf ik me, zoals afgesproken, naar de registratie om dat te bespreken. Ze bleken een paar kamers voor ons te hebben, die veel slechter gelegen en dus goedkoper waren, dan wat we nu hebben en dat vond ik niet acceptabel. Dit is tenslotte een zogenaamd 5 sterren resort en dat voelen we ook in onze portemonnaie.

Degene, die er om half twaalf zou zijn, was er niet en verder wist niemand iets van onze situatie af. Dus vroeg ik om nog een manager en sprak met een heel vriendelijke vrouw van Customer Service. Zij zei, dat ik om 1 uur terug zou moeten komen en ze zou zien wat ze kon doen.

Na wat zwemmen in het zwembad en de zee en een lekkere lunch met een echte kokosnoot om uit te drinken bij Gilligan's bar zocht ik haar weer op om te zien wat het uiteindelijk zou worden. Nou, we zijn blij met de oplossing! Weliswaar moeten we nog 1 nacht in deze kamers blijven, maar morgen worden we verhuisd naar aansluitende kamers met de bedden, die we hadden gevraagd en in de Aruba tower, de mooiste toren hier.

Nog een nachtje uit koffers leven, dus. Maar daarna moet het dan ook perfect worden!

Vanmiddag hebben we gezwommen, in het zwembad en in de zee. De kinderen hebben zich vermaakt met de vele hagedissen en leguanen. Ik heb een heel dik boek, wat me al commentaar van mijn mede zwembadgangers opleverde, of ik dat deze vakantie uit zou krijgen? Ik hoop het maar! Het gaat over het leven van Cleopatra, lijkt me erg interessant.

Na een paar uur in de zon en nadat Saskia haar hele hoofd in vlechtjes had laten zetten, kleedden we ons aan om te gaan shoppen. We wilden naar de boekenwinkel (Nederlandse tijdschriften en Suske en Wiskes (die laatsten waren er helaas helemaal niet!)) en naar de supermarkt, waar we ons verlekkerden aan allerlei Nederlandse produkten. Veel hebben we niet gekocht, want we willen eerst in onze permanente kamer verblijven. Maar de saucijzebroodjes zagen er prima uit!

Vanavond probeerden we bij Marina Pirata te gaan eten, een restaurant waar we vorig jaar ook dol op waren. Helaas bleek het op dinsdag gesloten. Als alternatief besloten we Chalet Suisse te proberen wat een heel goede keus bleek. Het was heerlijk eten! Mijn filet mignon was zo zacht als boter en Ricks Wiener schnitzel iets wat hij al jaren heeft moeten missen!

De restaurants in Aruba blijven ons verbazen! Wat een keuze en allemaal even lekker!

De eeuwige Arubaanse wind waait intussen hard! Er schijnt een tropische storm dichtbij te zijn (Charley), hopelijk is wind het enige wat we ervan zullen merken!

1 Comments:

At 8:06 PM, Blogger Petra said...

Hoi Bas,

Ik zal foto's maken van onze kamers en die op mijn webshots site zetten.
Heel leuk, dat jij hier ook bent geweest, het is echt een eiland, dat ons hart heeft veroverd, mede door het Nederlandse ervan.
Groetjes,

Petra

 

Post a Comment

<< Home